12 grudnia 1974 r. Wkracza „propaganda sukcesu”

Podczas IX Zjazdu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich przemawiał Jerzy Łukaszewicz sekretarz KC PZPR i kierownik Wydziału Propagandy, Prasy i Wydawnictw. Przedstawił dziennikarzom koncepcję rozwoju mediów, która została określona jako „propaganda sukcesu”.

Polska miała być przedstawiana jako kraj niczym nie odbiegający od standardów Zachodu, rządzony przez światłych i wykształconych menedżerów. PRL określany był jako dziesiąta potęga gospodarcza świata, w rankingu najbardziej rozwiniętych państw. Należało podkreślać sukcesy sportowców i nagrody kulturalne.

W telewizji ruszyło właśnie, kierowane przez Mariusza Waltera, "Studio 2", do którego sprowadzano gwiazdy muzyki popularnej, prezentowano filmy i seriale z zagranicy. Do sklepów trafiła pepsi-cola, a na ulicach pojawiły się fiaty.

Reklama

Nawet podwyżki cen można było zinterpretować pozytywnie: "Warto pamiętać, że kiedy płacimy za benzynę, alkohol albo obiad cenę, która wydaje nam się wygórowana - płacimy zarazem koszty słusznej polityki społeczno-ekonomicznej, dbającej o interesy najszerszych warstw społeczeństwa" - pisał Andrzej K. Wróblewski w "Polityce".

Prezesem SDP został wybrany na zjeździe Jan Mietkowski, dziennikarz Polskiego Radia, od marca 1978 minister kultury i sztuki w rządzie Piotra Jaroszewicza.

AS

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: propaganda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy